Ampparit-kuva

Otavamedia pilotoi uutta reaaliaikaista verkkomainonnan muotoa. Mainostapaa tukevat nyt muun muassa Ampparit.com, Nettiauto.com, Kaksplus.fi ja Anna.fi. Mainostajalle reaaliaikaisuus mahdollistaa helpon ja nopean reagoinnin joka tilanteessa. Mainoskampanja voi reagoida esimerkiksi tietyn tapahtuman kulkuun, säätilaan tai sosiaalisessa mediassa tapahtuvaan pöhinään.

– Olemme erittäin ylpeitä ja innoissamme tästä uudesta mainosratkaisusta. On hienoa, että pystymme tarjoamaan asiakkaillemme uusimpia digitaalisia ratkaisuja ja innovaatioita. Otavamedialle on tärkeää olla mukana eturintamassa kehittämässä suomalaista markkinointia, ja haemmekin pilottivaiheeseen mukaan innovatiivisia mainostajia. Reaaliaikainen mainonnanmuoto on herättänyt paljon positiivista kiinnostusta ja meillä on vahva usko sen toimivuuteen, kertoo Otavamedian myyntipäällikkö Aki Ronkainen.

Mainoksia hallinnoidaan kampanjan edetessä, ja niiden vaihtaminen on helppoa ja nopeaa. Tämä mahdollistaa mainostajalle kokonaan uudentyyppisiä, luovia ratkaisuja. Mainoskampanja voi keskittyä esimerkiksi jalkapallopeliin: mainos valitaan sen mukaan, miten peli etenee ja tilanne elää. Käytettävä mainos voidaan valita joko manuaalisesti tai automaattisesti esimerkiksi säätilaan reagoiden. Näin kuluttajan huomio saadaan herätettyä aivan uudella tavalla. Otavamedia tarjoaa asiakkaalle myös koko kampanjan konseptisuunnittelun ja tuotannon.

Reaaliaikainen mainonta parantaa brändin erottuvuutta, kohdennettavuutta ja tilanteeseen sopivaa kommunikointia. Reaaliaikaisuus mahdollistaa reagoinnin kuluttajan kokemiin livehetkiin – mainonnan sanoma vahvistuu, kun oikea viesti, ajankohta, kohderyhmä ja mediaympäristö yhdistyvät. Mainoskampanja pyörii näyttävästi kaikilla Otavamedian sivustoilla, ja toimii sekä mobiilissa että desktopissa. Pilotissa ovat mukana muun muassa uutispalvelu Ampparit.com ja Nettix-sivustot, joita käytetään etenkin tv-tapahtumien aikaan ahkerasti second screenina.

Otavamedia on Suomessa ensimmäinen toimija, joka tarjoaa kyseistä reaaliaikaista mainosratkaisua verkossa. Reaaliaikaisen mainonnan mahdollistaa Otavamedian yhteistyökumppani, suomalainen markkinointi-, teknologia- ja viestintäyritys Valve Group. Reaaliaikainen mainonta perustuu Valveen kehittämään Wake Dynamite -teknologiaan, jolla voidaan tuottaa, hallita ja julkaista reaaliaikaista sisältöä kaikille digitaalisille kanaville. Wake Dynamite -teknologialla on tuotettu myös esimerkiksi jääkiekon MM-kisojen aikaan reaaliaikaista televisiomainontaa.

Lisätiedot:
Otavamedia Oy
Aki Ronkainen, myyntipäällikkö
aki.ronkainen@otavamedia.fi, p. 050 310 3133

Otavamedia Oy
Minna Kosonen, kaupallinen tuottaja
minna.kosonen@otavamedia.fi, p. 050 466 4375

Valve Group
Sara Nikander, Director, Design & Technology
sara.nikander@valve.fi, p. 045 673 5577